שייח' ג'ראח: משפחה ערבית תמסור ביתה לבעליו היהודים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שייח' ג'ראח: משפחה ערבית תמסור ביתה לבעליו היהודים

    המשפחה הגיעה להסכם עם הבעלים היהודים על פינוי הבית בשכונת שמעון הצדיק, אך תוכל לגור בו למשך עשור לפחות. המשמעות: מכה לרשות הפלשתינית ולחמאס, שמבקשים למנוע הסדרים דומים

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד הצדדים למאבק על בתי היהודים בשכונת שמעון הצדיק – שייח' ג'ראח ממתינים להחלטת בית המשפט העליון בנוגע לגורל המשפחות הערביות שמתגוררות בהם – הגיעה משפחה ערבית משמעון הצדיק להסדר עם הבעלים היהודים של הבית שבו היא מתגוררת. כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום".

    במסגרת ההסדר הבית יפונה, אך רק בעוד שנים רבות. יודגש כי המשפחה שבה מדובר אינה חלק מהערעור שהגישו משפחות ערביות משכונת שמעון הצדיק לבית המשפט העליון, על החלטת בית המשפט המחוזי לפנותם.

    ההסדר, שלפני ימים אחדים קיבל תוקף של פסק דין חלוט בבית משפט השלום בירושלים, עשוי לשמש תקדים גם למשפחות ערביות נוספות. הוא נחשב מכה לרש"פ ולחמאס, שלוחצים מאוד על התושבים הערבים בשמעון הצדיק – שייח' ג'ראח, לא להגיע להבנות ולהסדרים עם הבעלים היהודים של הבתים במקום. לפני כשבוע הצליחו כידוע הרש"פ וחמאס לשכנע משפחות שעתרו לעליון, לדחות את הצעת הפשרה של בג"ץ להכיר בבעלות היהודית על הבתים שבהם הם מתגוררים, אך להישאר בהם כדיירים מוגנים, וזאת אף שחלק מהמשפחות היו מוכנות לכך.



    0 תגובות